AGF tager toget med Arriva

Af: SHC / Foto: Arriva - 7. februar 2019, kl. 16:55

Nyt samarbejde mellem Arriva og AGF.

Næste gang AGF møder FC Midtjylland, skal mange fans tage toget til fodboldkampen. Det er i hvert fald målet bag et nyt samarbejde mellem bus- og togoperatør Arriva og AGF, der bliver præsenteret i forbindelse med AGF's hjemmekamp mod netop FC Midtjylland den 24. februar.



Ambitionen bag det nye samarbejde er, at Arriva og AGF i fælleskab kan inspirere fans til at benytte sig af toget til og fra kampe. 



- Vi sikrer hver dag, at vores mange pendlende passagerer kommer frem i rette tid til skole og arbejde. Men vi er der også, når det handler om de store oplevelser, og når man skal følge sit fodboldhold. Og vi har en ambition om, at endnu flere vælger toget frem for eksempelvis bilen - både når man skal til fodbold, på arbejde eller blot besøge familie og venner. Simpelthen fordi det er billigere, fleksibelt, bekvemt og ikke mindst meget bedre for miljøet, siger Kenneth Korsgaard, der er salgs- og marketingchef hos Arriva Tog A/S, der har sit hovedsæde i Silkeborg og med sin togdrift har et stort fokus på Aarhus. Derfor er et samarbejde med AGF oplagt for Arriva. 

- 
Vi kører fra Aarhus ud i resten af Jylland, og derfor vil vi også gerne være en relevant del af byen og støtte AGF. Vi samarbejder også med blandt andre Aarhus Festuge og ser nu frem til at samarbejde med AGF, der er et af de største sportsbrands i Danmark. AGF's stærke brand, brede appel og den dedikation og energi, der er i og omkring klubben, vil vi gerne være en del af og støtte op om. Der er et socialt element forbundet med fodbold, og gennem partnerskabet kan vi hjælpe med at bringe folk sammen og derved støtte sports- og kulturlivet i Aarhus, som jo også er en del af vores eget lokalmiljø. Så vi glæder os til samarbejdet, som vi har store forventninger til, tilføjer Kenneth Korsgaard.


Tag toget til fodbold 

Samarbejdet mellem AGF og Arriva tager udgangspunkt i kampagnen "Tag toget til fodbold", hvor AGF og Arriva vil samarbejde om billetter, markedsføring, events og særtog i forbindelse med AGF's kampe. 



Hos AGF glæder de sig over det kommende samarbejde med Arriva. 


- Vi ser med stor glæde frem til det nye samarbejde med Arriva og er stolte af, at Arriva nu er en del af vores voksende kreds af samarbejdspartnere. Arriva er et stort og velkendt brand i Danmark, og vi glæder os over, at de ser gode muligheder i et samarbejde med os, og vi ser frem til at gøre opmærksom på fordelene ved at tage toget til fodbold, siger Jesper Elkjær, der er kommerciel chef i AGF. 

Om Arriva 
Arriva har været en del af den kollektive trafik i Danmark i mere end tyve år og er nu den største busoperatør og næststørste togoperatør i landet. 

I 2003 gjorde Arriva sin entré på det danske togmarked efter at have vundet Danmarkshistoriens første togudbud om den regionale togdrift i Midt- og Vestjylland. Arriva fik senest forlænget kontrakten i 2018 og står således for togdriften frem til 2028. Arriva Gruppen ejes i dag af Deutsche Bahn.

Skærmbillede 2019-02-07 Kl . 16.53.46

Nyheder


SØG I ARKIVET

Søg i arkivet