SPONSORCASE: FLERE DONORER TIL BORN

08.01.2025 14:23

Et nyt partnerskab mellem AGF og sædbanken Born satte fokus på mænds fertilitet og sæddonation for at oplyse og nedbryde tabuer. Samarbejdet er skridt mod at ændre den måde, vi taler om og forstår mandlig fertilitet på.

Kampagne 

I en tid hvor danskernes sædkvalitet er stærkt faldende, og hvor 10-15% af alle danskere oplever fertilitetsudfordringer satte AGF og Born fokus på at øge åbenheden omkring mandlig fertilitet og sæddonation.

Born og AGF bruger sportens samlende kraft som platform for at informere og uddanne offentligheden om et emne, som traditionelt har været tabubelagt.

På den måde er samarbejdet unikt og det er første gang i Skandinavien, at en topfodboldklub og sædbank indgår i et samarbejde på dette niveau.

Som et led i samarbejdet mellem Born og AGF igangsatte vi en video-kampagne med tre film i en serie under samme tema; At en verden uden børn ville være en kedelig verden. 

AGF TV producerede serien som blev afviklet på AGF's og Borns digitale platforme. 

Udover serien har Born også været til stede i fanzonen før AGF's hjemmekampe og vi har produceret forskelligt debatskabende content. 

Læs mere om samarbejdet med Born her >>>>

Og herunder kan man opleve de tre film i serien 

BORN VIDEOER PRODUCERET AF AGF TV

DET VILLE IKKE VÆRE DET SAMME UDEN BØRN (1)

Med fodbold som tema satte vi gang i kampagne med en film optaget på Fredensvang.

SE HVORDAN VI PRÆSENTEREDE VIDEOEN PÅ FACEBOOK

DET VILLE IKKE VÆRE DET SAMME UDEN BØRN (2)

Her gik vi ud af fodboldmiljøet og ind i en skoleklasse - uden børn...

SE HVORDAN VI PRÆSENTEREDE VIDEOEN PÅ FACEBOOK

DET VILLE IKKE VÆRE DET SAMME UDEN BØRN (3)

Her kom vi tilbage til fodboldmiljøet med Aros, som dog måtte undvære børn...

SE HVORDAN VI PRÆSENTEREDE VIDEOEN PÅ YOUTUBE

RELATEREDE SPONSORCASES

AGF x Østjysk Vinforsyning: 44 virksomhedsleads og +2.000 solgte gaveæsker

Hør Thomas Sivholm fra Østjysk Vinforsyning sætte ord på partnerskabet med AGF og på udbyttet af kampsponsoratet, som førte til 44 virksomhedsleads og +2.000 solgte gaveæsker

SPONSORCASE: ØSTJYSK VINFORSYNING

AGF x Lendo: Billigste konverteringsmedie

Læs hvordan AGF, via digitale og analoge kampagner, har bidraget til flere konverteringer og et øget brandskendskab for Lendo.